Meditaties 

van Praktijk Senang

Senang meditaties

De thema's van onderstaande meditaties zijn specifiek gekozen voor deze periode waarin covid-19 een hoofdrol speelt. Regelmatig naar binnen keren helpt om je gedachten helder te houden. Angst kan (meer) ruimte maken voor vertrouwen. En soms heb je gewoon wat liefdevolle aandacht nodig. Alle meditaties duren ongeveer 13 minuten. Geniet ervan!

Meditaties

*Auteursrechten zijn voorbehouden aan Praktijk Senang.

Meer flexibiliteit door gronding

Goed gegrond zijn staat aan de basis van alles. Het maakt dat je steviger staat en minder kwetsbaar bent. Kijk maar naar een goed gewortelde boom. Je ziet beweging en flexibiliteit, maar diepe connectie met de aarde is altijd daar. Goede aarding draagt bij aan meer helderheid in je hoofd en aan vertrouwen in plaats van angst. Deze meditatie doe je zittend. 

Lekker voelen

In de waan van de dag is het heel gemakkelijk om (tijdelijk) contact te verliezen met wat we voelen. Fysiek én emotioneel. Door te voelen kun je signalen oppikken van je lijf en gevoelswereld. Signalen die ons iets zeggen over onze gemoedstoestand. Sta jezelf 13 minuten toe om te voelen wat er in je omgaat. Deze meditatie doe je zittend of liggend.

Licht en warmte

Pak met deze meditatie een moment om te baden in warmte en licht. Trek je even terug van het alledaagse waar we mee dealen. Pak een dekentje en ga er goed voor zitten. 

Wil je iets melden over de meditaties? Of heb je ergens anders behoefte aan? Ik hoor het heel graag van je.